W czasie szkolenia prezentowałam m.in. sposób prostego wykonania szablonu gry planszowej, a także szablonu ćwiczenia typu „powtarzaj za logopedą i koloruj”. W programie szkolenia znalazły się też skrótowe informacje dotyczące praw autorskich (nienoszące charakteru porady prawnej) oraz informacje o źródłach grafik, które można wykorzystać do tworzenia pomocy logopedycznych.
Szkolenie miało przede wszystkim charakter praktyczny i to właśnie przebieg owej warsztatowej części spotkania jest dla mnie największym źródłem refleksji i przemyśleń.
Wiem już, że:
- jeżeli ma być podczas zajęć używany przez uczestników konkretny program, trzeba przynieść jego instalator na pendrivie (a najlepiej kilku, co pozwoli zaoszczędzić czas, kiedy słuchacze instalują potrzebne oprogramowanie),
- przed rozpoczęciem prezentacji warto upewnić się, że wszyscy uczestnicy mają zainstalowany odpowiedni program (jeśli nie mają, trzeba udostępnić instalator i pomóc w instalacji),
- pendrive'ów z materiałami, które będą przydatne podczas ćwiczenia (w przypadku mojego szkolenia były to grafiki) powinno być co najmniej kilka.
Jestem zadowolona z tego, że:
- uczestnicy uznali szkolenie za przydatne i wyrażają chęć doskonalenia zdobytych umiejętności,
- rozbudowali umiejętność tworzenia uniwersalnych pomocy logopedycznych,
- otrzymali pakiet materiałów do użycia we własnej pracy, a w czasie szkolenia stworzyli szablony materiałów, które samodzielnie mogą rozbudować oraz dostosować do własnych potrzeb (tj. potrzeb ich podopiecznych),
- uzyskali nie tylko dodatkowe umiejętności w zakresie tworzenia pomocy logopedycznych, ale także konkretne podpowiedzi, jak można te pomoce wykorzystać w pracy terapeutycznej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz