czwartek, 4 maja 2017

Wiosna

Pory roku to dobra podstawa programów edukacyjnych, zwłaszcza dla dzieci. Dawniej cykliczne zmiany w przyrodzie wyznaczały roczny i dobowy cykl życia człowieka. Obecnie natura i zachodzące w niej przemiany nie mają już aż tak dużego wpływu na funkcjonowanie ludzi, jednak nie pozostają one bez znaczenia. Ilość naturalnego światła czy temperatura powietrza nawet dziś potrafią zaważyć choćby na sposobie spędzenia popołudnia.

Zdobywanie i utrwalanie wiedzy związanej z porami roku (a też, co za tym idzie, z roślinami, zwierzętami, ubraniami…) uważam za istotne w terapii logopedycznej. Dziś zachęcam do obejrzenia i pobrania logopedycznych materiałów na wiosnę.


Gra do ćwiczenia aparatu artykulacyjnego:
https://drive.google.com/file/d/0B4Znt_PeD4EEdWxpYzJqY1Fqa0JYcVRnRjBnN0dhOHZCbEY0/view
Proponowana instrukcja gry:
https://drive.google.com/file/d/0B4Znt_PeD4EEZTdkSU4wWUpxRWJnVzJjdGQyMjd4cWdrVHhz/view
Zestaw ćwiczeń aparatu artykulacyjnego do wklejenia uczniom do zeszytu w formacie A5:
https://drive.google.com/file/d/0B4Znt_PeD4EELTQ3a05LSGtnT3R4Wk9VN1N0ZkRnMlo4T0pZ/view

Przygotowałam też krótką kartę pracy do utrwalenia wiadomości o wiosennej przyrodzie:


Jak pracować z tą kartą? Polecam wskazywać palcem każdy kolejny obrazek i zadawać pytania:

  1. Czy wiosną liście zmieniają kolor i spadają z drzew?
  2. Czy na wiosnę pojawiają się przebiśniegi?
  3. Czy wiosną pada śnieg?
  4. Czy wiosną często są słoneczne dni?
  5. Czy na wiosnę na drzewach pojawiają się zielone liście?
  6. Czy wiosną kwitną tulipany?
  7. Czy wiosną można lepić bałwany?
  8. Czy wiosną można zjeżdżać na sankach?
  9. Czy wiosną można zobaczyć motyla?

Karta pracy do pobrania:
https://drive.google.com/file/d/0B4Znt_PeD4EEbFdGVXlfTS1WVFJsd1BhUmJCdVhJSzJwQmpV/view

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz