niedziela, 8 listopada 2020

Zdalna terapia logopedyczna z piratami

Zapraszam do wirtualnego świata, po którym oprowadzą nas w tym tygodniu piraci.

Na sam początek interaktywna gra do usprawniania aparatu artykulacyjnego. Zasady gry są proste: kto pierwszy na mecie, ten wygrywa. Pionkami w grze są złota i srebrna moneta, a rolę kostki pełni koło fortuny wskazujące, ile pól w przód należy się przesunąć. Instrukcja wykonania każdego ćwiczenia widnieje z boku planszy.


Po rozgrzewce artykulatorów czas na utrwalanie głoski „ż”/„rz”. Do tego przydadzą się morskie zagadki. Starsze dzieci mogą same wpisywać swoje odpowiedzi, a młodsze, które jeszcze nie umieją czytać, mogą jedynie podawać odpowiedzi na głos tak, by odpowiedzi te zostały wpisane przez logopedę. Dla starszych dzieci może to być też przypomnienie pisowni kilku wyrazów z „ż” i „rz”.

Morskie zagadki, an interactive worksheet by miaumiau
liveworksheets.com

Nie samą artykulacją człowiek żyje (nawet logopeda). Czas na zaciętą walkę o przejęcie terenu ostatniej wyspy. Do kogo ta wyspa należeć będzie? Przekonajmy się!

Gracze wybierają flagi jako pionki, a następnie turlają koło fortuny i przesuwają się w przód o tyle pól, ile wskaże koło fortuny. Następnie czytają zadanie ukrywające się pod znakiem zapytania na danej wyspie, wciskają obracające się przez 30 sekund koło fortuny z napisem „KONIEC”… I w ciągu pół minuty wykonują zadanie spod znaku zapytania. Jeżeli im się uda, w nagrodę przesuwają się jeszcze o jedno pole do przodu. Uwaga! Jeżeli innemu graczowi trafi się to samo zadanie podczas rozgrywki, nie może powtórzyć odpowiedzi udzielonych wcześniej przez innego gracza.

To co? Kto pierwszy wetknie swoją flagę w teren ostatniej wyspy?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz