poniedziałek, 15 czerwca 2020

Logopedyczny interaktywny pokój – głoska „cz”

Niedawno był logopedyczny pokój z głoskami „sz” i „ż”/„rz”, a dzisiaj zapraszam do niemalże bliźniaczego pomieszczenia, w którym dobrze się utrwala głoskę „cz”.

Oczywiście, można w nim też:
– ćwiczyć prawidłowe stosowanie przyimków,
– utrwalać poprawną odmianę rzeczowników,
– rozwijać umiejętność zadawania pytań,
– tworzyć opisy miejsc,
i wiele, wiele innych.

We wczorajszej notce były już zamieszczone 3 pomysły na wykorzystanie interaktywnego materiału, a dzisiaj dorzucam kolejne 3.

POMYSŁ 4

Gracz numer 1 rozmieszcza obiekty z prawej belki według własnego pomysłu. Następnie gracz numer 2 przez minutę przygląda się pomieszczeniu. Po upływie tego czasu gracz numer 2 odwraca się, a gracz numer 1 przesuwa trzy przedmioty. Zadaniem gracza numer 2 jest ustalenie w ciągu minuty, które obiekty zmieniły miejsce. Potem role się zamieniają.

Stopień trudności gry można zwiększyć poprzez np. skrócenie czasu, zwiększenie liczby obiektów zmieniających miejsce.

POMYSŁ 5

Rodzic po kolei czyta instrukcję rozmieszczenia obiektów w pokoju. Dziecko nazywa obiekt, który powinno przesunąć, a następnie umieszcza go w odpowiednim miejscu.


Do pobrania przykładowa instrukcja:
https://drive.google.com/file/d/17Pbv6HiF8nhI-0us-eCHwaJFnm8loc61/view?usp=sharing

POMYSŁ 6

Osoba numer 1 rozmieszcza obiekty z prawej belki według własnego pomysłu. Następnie opisuje osobie numer 2 ułożenie tych obiektów… Ale nie może podczas tego opisu użyć żadnego z tych słów: „szafa”, „półka”, „stół”, „okno”, „parapet”. Zadaniem osoby numer 2 jest odpowiednie ułożenie obiektów w pokoju. Potem osoba numer 1 i numer 2 zamieniają się rolami.

LOGOPEDYCZNY POKÓJ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz