– utrwalać głoski „sz” i „ż”/„rz”,
– ćwiczyć prawidłowe stosowanie przyimków,
– utrwalać poprawną odmianę rzeczowników,
– rozwijać umiejętność zadawania pytań,
– tworzyć opisy miejsc,
i wiele, wiele innych.
Pokój jest jeden, ale pomysłów na logopedyczne aktywności znacznie więcej.
POMYSŁ 1
Osoba dorosła czyta na głos opis pokoju będący w ramce z poleceniem „Urządź pokój zgodnie z opisem”, a dziecko umieszcza elementy wyposażenia w odpowiednim miejscu. Następnie osoba dorosła czyta na głos zdania z ramki z poleceniem „Dokończ zdania”, a dziecko kończy je mówiąc jedynie nazwę obiektu, który jest w podanym miejscu w pokoju.
Do pobrania plik z poleceniami: https://drive.google.com/file/d/1az8WnyZ_XFPaiI7trbQe1B7jjE-KLypL/view?usp=sharing
POMYSŁ 2
Jeden uczestnik zabawy przesuwa umieszczone z prawej strony planszy elementy w wybrane przez siebie miejsca pokoju. Następnie opisuje stworzone przez siebie pomieszczenie.
POMYSŁ 3
Jeden uczestnik zabawy przesuwa umieszczone z prawej strony planszy elementy w wybrane przez siebie miejsca pokoju (drugi uczestnik nie może widzieć pokoju). Następnie uczestnik numer dwa zadaje pierwszemu graczowi pytania zamknięte (takie, na które można odpowiedzieć tylko „tak” lub „nie”) dotyczące rozmieszczonych w pokoju obiektów. Na podstawie uzyskanych odpowiedzi mebluje pokój tak, jak umeblował go gracz numer jeden. Na koniec zabawy należy sprawdzić, czy pokoje obu graczy są takie same. Później role się odwracają. Wygrywa osoba, która prawidłowo odwzorowała układ pomieszczenia. Jeśli obie wykonały to zadanie, wygrywa gracz, który potrzebował do tego zadania mniejszej liczby pytań.
LOGOPEDYCZNY POKÓJ
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz