poniedziałek, 22 czerwca 2020

Kamienna droga – uniwersalna interaktywna gra planszowa

Grę planszową „Kamienna droga” przygotowałam z myślą o tych wszystkich, którzy nie przepadają za upałami i chociaż w wyobraźni chcieliby się przenieść w chłodne miejsce…

„Kamienna droga” może jednak zapewnić nawet zimnolubnym graczom dawkę gorących emocji.

Plansza przygotowana jest w taki sposób, by można ją było łatwo dostosować do różnych potrzeb i możliwości. Moje propozycje to:

PROPOZYCJA 1 – utrwalanie ćwiczonej głoski

Gracze stają na pierwszym polu gry. Rozgrywkę zaczyna najmłodszy gracz, który kręci kołem fortuny, a następnie przesuwa się w przód o tyle pól, ile wskazało koło. Następnie ma 30 sekund, by podać nazwę obiektu, który zawiera w nazwie głoskę ćwiczoną przez dziecko na zajęciach logopedycznych. Warunek jest jeszcze jeden – obiekt ten musi być w zasięgu wzroku gracza. Mniej wprawionym graczom polecam wykonanie pierwszej rozgrywki w znanym sobie pomieszczeniu. Zaprawieni w bojach gracze z pewnością za to poradzą sobie i w trudniejszych warunkach, np. podczas jazdy środkiem transportu.

PROPOZYCJA 2 – utrwalanie ćwiczonej głoski i rozwijanie umiejętności opowiadania

Gracze stają na pierwszym polu gry. Rozgrywkę zaczyna najmłodszy gracz, który kręci kołem fortuny, a następnie przesuwa się w przód o tyle pól, ile wskazało koło. Następnie ma 30 sekund, by podać wyraz mający w sobie głoskę ćwiczoną przez dziecko na zajęciach logopedycznych. Po zakończonej rozgrywce, każdy z graczy ma za zadanie utworzyć historię zawierającą wszystkie wyrazy… Podane przez pozostałych uczestników zabawy.

PROPOZYCJA 3 – usprawnianie umiejętności tworzenia rymów

Gracze stają na pierwszym polu gry. Rozgrywkę zaczyna najmłodszy gracz, który kręci kołem fortuny, a następnie przesuwa się w przód o tyle pól, ile wskazało koło. Potem gracz wymawia wybrane przez siebie słowo. Kolejni gracze postępują analogicznie, ale mają już tylko 60 sekund na podanie wyrazu, który rymuje się ze słowem wymyślonym przez pierwszego gracza. Jeśli się nie uda, cofają się o dwa pola. Wygrywa gracz, który pierwszy stanie na ostatnim polu albo je przeskoczy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz